Jak to začalo

„TOHLE BY MĚL MÍT KAŽDÝ“ byly slova kamarádky Katky, když před šesti lety zahlédla na stole v naší pracovně nafukovací gumovou podložku, kterou jsme kdysi dávno vyráběli v rámci antidekubitního nafukovacího portfolia pro zdravotnictví. Katka je vystudovaná fyzioterapeutka, takže nám celkem fundovaně vysvětlila, co tím myslí. Ve zkratce nás uvedla do problematiky tradičního statického sezení a jeho katastrofálním vlivu na naše zdraví. A jelikož je sezení stále významnější součástí našich životů, protože sedíme v průměru více než 8 hodin denně, je více než aktuální a důležité naučit se sedět správně a zdravě. A tato nafukovací věcička je podle Katky řešením problému. Mluvila o tom tak zaníceně a se zápalem, že ten zápal pozvolna přeskočil i na nás. Když odešla, začali jsme si tuto problematiku studovat a stále více jsme nabyli přesvědčení, že tematika sezení je opravdu vážná věc a úzce souvisí s našimi životy a zdravím. A tak celkem z náhody a pár vět vznikl záměr vytvořit produkt pro zdravé sezení. Matematika byla jednoduchá. Disponujeme potřebnou výrobní technologií a produkt by byl významně prospěšný pro spotřebitele. Co více si můžeme přát než vyrábět něco, co má smysl, a navíc slouží našemu zdraví. Prostě nádhera.

Vývoj a testování

Cíl byl jasný. Vytvořit funkční a zároveň designově poutavý produkt. I když to měla být v první řadě funkční zdravotnická pomůcka, chtěli jsme, aby se z pohledu designu nemusela stydět mezi ostatními produkty denní spotřeby. Je to něco, co bude v podstatě neustále v naší přítomnosti, a proto by to nemělo našemu oku vadit ale spíše lahodit. Zdravotnické pomůcky mají většinou zanedbaný design, my jsme to však chtěli jinak. A tak začala cesta zrodu produktu. Nekonečné podoby a varianty návrhů tvaru a velikosti tak, aby splňovaly funkčnost, pasoval pod zadek většině populace a sedl na každou židli. Určit materiálové složení byl taktéž velký oříšek. Jak zabezpečit, aby povrchové materiály byly příjemné na dotek, odolné proti zátěži a otěru a zároveň se na ně daly tisknout různé designové motivy? Bylo třeba vyřešit i otázku, jak zabezpečit odvod par a ventilaci produktu, aby se uživatel při dynamickém sezení nepotil. Samotná nafukovací vložka byla alfa omega problému, materiál musel být dostatečně pružný, aby zabezpečil potřebnou dynamiku a zároveň dost pevný na to, aby snesl vysoké zátěže. Nekonečné konzultace s fyzioterapeuty, neurology, gynekology a množstvím dalších odborných lékařů, celá řada testů a zkoušení na pacientech pod odborným dohledem lékařů byly taktéž komplikované a časově náročné úkony. Po měsících práce jsme se dočkali a z naší dílny vyšel první produkt na dynamické sezení, dostal jméno FIT VANKÚŠ.

Registrace

Čím dál tím více jsme si uvědomovali, jak přínosný může tento produkt být pro zdraví člověka. Výsledky testů a klinických zkoušek nás uhranuli. Nečekali jsme, že pozitivních zdravotních efektů bude tolik a budou tak výrazné. Okamžitě jsme začali používat FIT VANKÚŠ u nás ve firmě a postupně jsme začali uvádět produkt i na trh. A přišla další vlna silně pozitivních, někdy až neuvěřitelných reakcí zákazníků. Kolegyně měla např. dlouhodobý problém s opuchnutím nohou při sezení. Po dvou hodinách sezení na Fit vankúši se u ní tento problém zcela ztratil! Zůstali jsme jako opaření, hlavně když se podobné případy začaly množit. A to byl definitivní signál registrovat produkt jako seriózní zdravotnickou pomůcku u Státního ústavu pro kontrolu léčiv (ŠÚKL) a následně ji kategorizovat na Ministerstvu zdravotnictví (podívej se na dokumenty registrace). Tyto dva administrativně a časově náročné procesy jsme zvládli a Fit vankúš získal status oficiální zdravotnické pomůcky a ocitl se v systému zdravotnictví, kde byl k dostání i na předpis prostřednictvím osmi různých odborných lékařů. Následně jsme se rozhodli produkt ochránit, a tak jsme si zaregistrovali obchodní známku a design (tvar) produktu. Velikost a tvar jsou pro funkčnost produktu rozhodující, ochránit si práva k tomuto designu bylo proto prakticky nezbytné. Tento krok jsme velmi ocenili až později.

Budujeme značku

Fit vanúš se ujal nejen ve zdravotnictví ale i na komerčním trhu, z čehož jsme měli velkou radost. I nadále jsme pracovali na jeho vylepšeních od balení až po užitkové vlastnosti. Začali jsme postupně pronikat i na zahraniční trhy a zde jsme narazili na problém, kterým byl název produktu. Nebyl ani trochu internacionální. To nám komplikovalo distribuci do zahraničí, vzhledem k tomu jsme museli hledat ekvivalenty v cizích jazycích, mít specifické varianty balení a marketingových materiálů pro každý stát. I webové prostředí bylo komplikované optimalizovat s n-variantami názvu produktu. A tak jsme hledali pro náš produkt nové jméno, které by ho vystihovalo a zároveň by bylo internacionální. Napadlo nás DYNASIT. Zkratka z anglického dynamic sitting (dynamické sezení). Okamžitě jsme registrovali ochrannou známku DYNASIT s evropskou platností. Tohle byl moment, kdy jsme se rozhodli zkusit vybudovat značku pro zdravé produkty na sezení. Začali jsme vyvíjet nové produkty, čehož výsledkem byla základní linie 4 výrobků pro zdravé sezení. Se všemi jsme opět absolvovali registraci u (ŠÚKL) a s některými i kategorizace u MZ SROV. A začala se práce na distribuci – výstavy, odborné konference, reklama a inzerce, budování zastoupení a spousta další práce, která nás bavila.

Náš příslib

  1. Jsme slovenský výrobce pomůcek na aktivní zdravé sezení s označením Dynasit.
  2. U výrobků Dynasit zaručujeme funkčnost a pozitivní vliv na zdraví člověka.
  3. Účinky Dynasitu jsou odborně potvrzené a produkty Dynasit jsou oficiálně registrované zdravotnické pomůcky u Stitního úřadu pro kontrolu léčiv a kategorizované Ministerstvem zdravotnictví Slovenské republiky.
  4. Ke všem produktům Dynasit poskytujeme našim zákazníkům kompletní informace.
  5. K našim zákazníkům přistupujeme férově a plníme si povinnosti i nad rámec zákona.
  6. Budeme nadále vyrábět a vyvíjet produkty Dynasit, protože jsme přesvědčení, že jejich přinos pro naše zdraví je zásadní.
  7. Reklamace řešíme rychle, vždy objektivně, na naše náklady a ke spokojenosti zákazníka.
  8. Vaše názory, připomínky a zkušenosti jsou pro nás důležité. Jsou základem pro další vylepšení a inovace produktu Dynasit.
  9. Tento příslib je pro nás závazkem.